lördag 14 augusti 2010

För ord har aldrig betytt något förr.

Det bästa som finns när tankarna blir för många och tar över helt och hållet är att skriva tills fingrarna glöder, här är någonting som skall föreställa en låttext som jag en vacker dag, om jag nu orkar och får tid på något sätt tänkte fixa någon form av musik till ..

Ett steg tillbaka

Låt oss spola tillbaka tiden och börja om från noll
Det finns inget i hela världen som kan hindra oss nu
Jag vet att jag inte duger och inte heller räcker till
Men inatt så kan vi väl leva som om ingenting egentligen spelar någon roll

Du vet att det bara är ord
Och ord har aldrig betytt något förr
Så varför skulle det göra det nu
Du vet att det bara är ord
Och ord har vi fått nog av här
För ord har aldrig betytt något förr
Så varför skulle det göra det nu

Jag skakar och jag fryser
Jag vill inget mer än hem
Snälla säg att du minns åt vilket håll vi ska
För allting känns så meningslöst i en värld utan hat
Jag sparkar och jag skriker i något som skulle kunna vara panik
Men allt du gör är att stelt titta på
Och långsamt börja röra dig till musiken

Men du har ingen rätt att klandra mig
För innerst inne så är du precis likadan

Du vet att det bara är ord
Och ord har aldrig betytt något förr
Så varför skulle det göra det nu
Du vet att det bara är ord
Och ord har vi fått nog av här
För ord har aldrig betytt något förr
Så varför skulle det göra det nu

Jag viskar i ditt öra att det är nu som vi ska le
Du ryggar trött tillbaka och jag kan med en gång se
Att det som en gång varit aldrig kommer tillbaka
Och att det nu är dags att gå

Men du har ingen rätt att klandra mig
För innerst inne så är du precis likadan

Jag släpper taget nu om allt det som aldrig varit
Ropa mitt namn i stormen jag vänder mig inte om
Klandra mig om det nu är det du vill
För innerst inne så är vi ändå likadana
Så du om någon borde förstå
Att det nu är dags att vända om och följa den långa vägen tillbaka

Du vet att det bara är ord
Och ord har aldrig betytt något förr
Så varför skulle det göra det nu
Du vet att det bara är ord
Och ord har vi fått nog av här
För ord har aldrig betytt något förr
Så varför skulle det göra det nu

För du vet precis lika väl som jag att ord bara är ord
Ja du vet att ord bara ärd ord
Och jag kan inte minnas när ord betydde något sist


Kan inte lova att det inte kommer att dyka upp mer låttexter och dikter här i bloggen, för det är ju så skönt att emellanåt få skriva av sig. För mig är det ett dyrt och heligt knep att slappna på om så bara för en liten, liten stund.

Ciao?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar